Det er hullerne, vi skal sælge

Det er hullerne, vi skal sælge

Det er ikke boremaskinen, man skal sælge – det er det problem, som maskinen løser, man skal fokusere på.

Det er i realiteten ligegyldigt, om virksomhedens kerneprodukt er en boremaskine eller et mere komplekst produkt som eviShines Energy Management System, som håndterer energi- og forbrugsdata.

Kompleksiteten af produktet er underordnet. Slutbrugeren er ligeglad med, hvordan det fungerer inde i maskinrummet, så længe produktet løser et givent problem. Og netop her opstår værdiskabelsen. Man køber ikke en boremaskine, fordi man gerne vil have maskinen. I virkeligheden køber man den, fordi man gerne vil have de huller, som den kan lave – og dermed den værdi, som den skaber.

Ligesom med boremaskinen er eviShines vision at skabe værdi. Energy Supply har skrevet en artikel om, hvordan vi strategisk arbejder med værdiskabelse i samarbejde med Next Step Challenge.
Læs artiklen her.